fredag 16 mars 2007

This woman so crazy, I swear I ain't gonna touch another one for years


Dags för lite nonsens.
Jag lyssnar på Bob Dylans Modern Times. Jag tycker faktiskt att han sjunger bättre än förr, vår käre gamle Bob.
En låt för mig nästan att skratta högt, jag tycker den är så rolig; Rollin' and Tumblin'.

Sångens jag är en olycklig man som klagar över sin kvinna. Ett utdrag ur texten;

"Well, I get up in the dawn and I go down and lay in the shade
I get up in the dawn and I go down and lay in the shade
I ain't nobody's house boy, I ain't nobody's well trained maid

I'm flat out spent, this woman been drivin' me to tears
I'm flat out spent, this woman she been drivin' me to tears
This woman so crazy,
I swear I ain't gonna touch another one for years. "

Visst måste man tycka hemskt synd om honom! Han är helt traumatiserad!
"I swear I ain't gonna touch another one for years..."

2 kommentarer:

  1. "Han är helt traumatiserad!", skriver du. Är det verkligen så illa? Jag tycker han verkar uttråkad, less, han har förlorat sin motivation. Nu vill han göra något annat. Han är kanske en tramsig gnällputte, men låten är svängig och har gjorts i otaliga inspelningar. Den kommer att leva länge, trots texten!

    SvaraRadera
  2. Whatever...

    Gillar låten gör jag i alla fall...

    SvaraRadera