onsdag 7 mars 2007

Monicas citatsamling

Stephen King samlar hookers, bra inledningar i romaner, hakar som hakar tag i en och gör att man vill fortsätta att läsa.
Jag har beslutat att börja samla på citat, föga originellt, men ändå.
Så om jag hittat något bra citat, så ska jag länka till det här inlägget. Varje citat har ett nummer som är länkat till motsvarande inlägg.

Om jag får lov att börja med Stephens hooker-favorit och sedan samlar jag ihop andra saker jag har hittat;
1."Deat is my beat" (Michael Connelly, The Poet/Poeten).
2."Välfärdsparadisets livspusslande har blivit människans eget klimathot: en inre fiende, som är i krig med sin skapare. Och vi har börjat inse, att det är barnen, som far mest illa." (Elsie Claesson, SvD)
3."But we shouldn't judge the pure truths of faith by the way they are applied any more than we should judge the pure truth of love by an abusive marriage." Francis Collins, National Geografic)
4."Man går inte med i fotbollsklubben om man inte gillar fotboll..." (citat av en mig mycket närstående person)
5."Det finns ett talesätt som säger; att om djävulen går ett varv runt en människa i kyrkan, så går han sju varv runt prästen." (Bo Brander, Ett år med Jesus av Brander/Skytte)
6. "Six minutes isn´t sex. Six minutes is a boiled egg." (Sophie Kinsella, The Undomestic Goddess
7."Den som gifter sig med den rådande tidsandan blir snart änkling."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar