tisdag 20 mars 2007

"What a waste!"




Lite nonsens igen. Detta inlägg är antagligen inte politiskt korrekt, det heller.
Och tro för all del inte att jag har något emot katolska kyrkan, men...

Kommer att tänka på något jag läste, om tio orsaker till att män inte borde bli präster. En orsak var, ganska fritt översatt; "En del män är snygga, det kan avleda kvinnliga gudstjänstfirare."
Att nuvarande påvens privatsekreterare har inspirerat Versace till en ny modestil, har kanske många redan hört. Dontella Versace sade; “I was thinking of an austere, severe and ethical man. I find Father Georg’s austerity very elegant,” .
En webkommentar någonstans, från en irländska, sade att det fick henne att tänka på unga präster (med utseendet med sig) som hon mött när hon gick i klosterskola. Hon och hennes vänner brukade kalla dessa präster: "What a waste"...

Jag är absolut inte ute efter att ifrågasätta katolska prästers kallelse, inte heller deras kallelse till celibatet, speciellt inte fader Georgs, däremot ifrågasätter jag katolska kyrkans celibatregler. Se tidigare inlägg.

Missförstå mig inte, jag har en underbar man (som varken är katolik eller funderar på att bli präst) och går inte och trånar efter snygga katolska präster.
Men jag kan inte låta bli att tillägga;
What a waste...

1 kommentar:

  1. Håller med... det finns så snygga och trevliga bland dom.

    Den enda av mina döttrar som inte gått åt ännu och jag var på nunnevigning i höstas... och träffade en fransciskanerpräst. Enda gången hon och jag varit eniga om lämplig karl åt henne - och så är han munk!

    På min AB-blogg finns ett inlägg om broder Tuck... högerspalten.

    SvaraRadera