fredag 6 april 2007

Långfredag 2007

Jag ska gräva ned stridsyxan ett tag, inte klippa sönder några Hilton kort som jag inte har, inte försöka vara ironisk när ändå ingen förstår att jag skämtar.
Jag ska bara deppa lite och fundera på att det är långfredag.
Sedan blir det nog bättre.

Meditera lite över vad Jesus gjorde för oss på långfredagen.
Jesus, navet i min tro. Min motor, mitt segel, mitt hjärta, vad du vill...
Om jag glömmer honom så spårar det snart ur, Bibeln blir en konstig bok, kyrkan blir en konstig samling människor och jag blir en människa som inte är trovärdig.

Jag är ingen evangelist, jag är inte en person som alltid har svar på tal, har hela Bibeln i huvudet och är duktig på att försvara min tro. Jag är egentligen ganska blyg, försiktig och är livrädd för att stöta mig med andra.
Jag gömmer mig ofta bakom det skrivna ordet, genom det får jag lite mer mod. Men ibland är jag lite naiv vad det gäller vad man egentligen kan åstadkomma med ord. Egentligen skriver jag nog mest för mig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar