söndag 16 december 2007

Julkänning....

Bohusvinter

Det är minus 2, stålande solsken, tredje advent och plötsligt får hela Holland julkänslor.
Om det fryser ordentligt några dagar kan man kan åka skridskor på naturlig is.
Annars få man åka på tillfällig konstfrusen sådan.
Jo, det har de på torget här, i morgon ska barnen åka med skolan.
Nya grejen alltså, en mobil isbana, plockas ned efter nyår. Tydligen går företaget som tillverkar denna produkt väldigt bra. Halva Europa vill ha mobila isbanor.

Vi hoppas på vinter i Sverige också, bara inte snön faller just den dagen vi ska köra dit.
Jul i Sverige, jag ser fram emot det. Träffa släkten, äta svensk julmat (ja, och den som mamma lagar är givetvis godast), julmust, sitta framför öppna spisen, julotta...

Och bloggfritt blir det. Stugan är internetbefriad. Loggar jag in blir det på pappas dator, men några längre inlägg blir det inte.

Veckan som kommer hinner jag nog inte blogga så mycket heller, ni vet hur det är...

Så jag får väl passa på att önska
God Jul och Gott Nytt År, här och nu...
---------------------------------------
Liten uppdatering:;
Får jag bara puffa för:
1. Johans "piniga rödblossande gallup" om preventivmedel (och om vi använder det eller inte, och varför...). Själv har jag en massa åsikter om detta ämne, ja, visst blir det "pinigt" personligt ibland, jag borde nog skriva något själv om det. Senare...
Förresten vad hände med det gamla hederliga ordet pinsamt?
2. Aletheias försök att lista religiösa åthävor. Det ska bli intressant att se vad folk kan komma på. Själv vet jag inte vad som är typiskt svenskkyrkligt, det står lite still just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar