onsdag 10 januari 2007

Hooked on Bono & U2.




Genomgående i denna blogg finner ni citat ur sånger av U2. Med link till U2:s hemsida, för den som vill läsa sången hela text.

Jag ljuger inte om jag säger att jag är ett hängivet U2-fan. Och det har jag varit sedan jag var tonåring och först hörde albumet War.

Många av deras album har jag tagit till mitt hjärta, men speciellt Rattle & Hum och Achtung Baby. Deras senaste How to dismantle an atomic bomb är också bra.


Jag håller på och driver min man till galenskap genom att ständigt sätta på deras musik (men inte så galen att han inte gav mig U218 i julklapp...), men barnen kan alla texter och sjunger med lika mycket som jag (hoppas att det inte kallas indoktrionering...).

Jag läste biografin Bono on Bono i somras och jag erkänner gärna att Bono verkligen en person som jag beundrar. Top of my list, om nu någon skulle fråga vilken berömd person jag helst skulle vilja äta lunch med, (vid sidan av Nelson Mandela, KG Hammar och Göran Skytte. Intressant samling, tycker ni inte?!)

"Like thunder needs rain
Like a preacher needs pain
Like tongues of flame
Like a sweet stain
Need your love
I need your love." (U2)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar