tisdag 7 april 2009

Svampig hjärna

En vårförkylning slår till som en blixt från klar himmel.
Just när jag har så mycket att göra:
A. Vill få huset lite vår- och påskfint.
B. Pyssla i trädgården
C. Förbereda mina föräldrars besök efter påsk
D. Planera bilsemestern runt 1 maj, då barnen har en vecka ledigt.
C. Skriva klart min bok (men det har jag sagt sedan juli förra året, så det går ingen på längre...)

Med andra ord. Jag är frustrerad till max.

Det blir inte bättre av att familjen inte tar minsta hänsyn till att jag är sjuk och har en svampig hjärna som glömmer hälften.
Det slutade med att jag igår vrålade (nåja, hostvrålade): Lämna mig i fred, jag är sjuuuuuuk!! (underförstått: jag är sjuk och ledsen och vill bli ompysslad, inte få frågan varför jag inte köpte 5 liter olja till terrassen i stället för 1 liter...)
och stängde in mig i sovrummet hela kvällen. Funderade en stund på att ta mitt manus, beställa en resa till Tjotahejti och sitta under en palm och redigera. Så kunde de pyssla om varandra bäst de ville här hemma.

Mår lite bättre idag. Kurerar mig med kaffe, alvedon, clarityn och ska stryka tvätt och lyssna på Åsa Larssons senaste bok. Så fantastiskt hon skriver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar