tisdag 15 september 2009

Morgonfunderingar igen

Jag har just upptäckt att Blogger har en ny redigerare. Så jag leker lite.
Bland annat kan man bestämma när bloggen publiceras. Typ om två veckor. Så man hinner tänka efter lite och ångra sig om det behövs.


När jag började blogga för två och ett halvt år sedan yttrade jag mig om allt mellan himmel och jord. En del av det jag skrev då skäms jag nästan för idag. En del har till och med åkt i digitala papperskorgen.
Men kanske borde jag yttra mig om allt mellan himmel och jord igen. För att hålla igång skrivandet.


Nu har jag bloggat oväsentligheter igen.

Egentligen borde jag skriva. När ändå inspirationen funkar ganska hyfsat.
Egentligen borde jag städa. Halva släkten kommer på lördag.
Egentligen borde jag gå till marknaden, köpa lite fisk, grönsaker och frukt. Victoriaplommonen är fina nu.
Men nu dricker jag kaffe och då kan man ju alltid passa på att blogga, detta gissel.
Läser lite bloggar, men det verkar vara lite dött just nu. Eller jag kanske inte läser de "hetaste" bloggarna mer. Några av dem rök från min Google Reader för ett tag sedan, eftersom jag irriterade mig på att samma personer alltid tjatade om samma saker och att debattglada kvinnor alltid lyser med sin frånvaro.

1 kommentar:

  1. Huvudsaken att debattglada kvinnor lyser och inte slocknar.
    Huvudsaken att debattglada kvinnor är närvarande och inte frånvarande.
    Som jag ser det och förstår bibelns presens.

    SvaraRadera