måndag 11 augusti 2008

Regnaktiviteter

Typisk svensk sommar, kanske. Men jag ska inte klaga, första veckan i Sverige hade vi toppenväder.

Fint väder eller regn, man kan alltid läsa. Jag har redan betat av en del och ska skriva lite recensioner snart.
Dessutom ska jag tipsa om en bok som jag inte har läst, men vill läsa. Ett måste, liksom. Som nästan-tonårsmamma och socionom.
Läs om 14 år till salu i Aftonbladet, och på författarens blogg.
Berättelsen om den unga tjejen som fastnar i nätprostitution är chockerande, och förlaget Kalla Kulor kallar boken den viktigaste de har givit ut hittills.
För övrigt är en del bloggkommentarer till artikeln i Aftonbladet också chockerande. Dagens-skyll-dig-själv-historia, säger någon, ett reklamtrick bara för att få boken att sälja, säger en annan.
Men hjälp, om man hör att en till synes "vanlig" 14-åring fastnar i nätprostitution, då måste man väl undra varför det blev så? Inte direkt säga att hon fick väl skylla sig själv, ingen tvingande henne in i prostitution.
Jag vill i alla fall läsa boken.

Till sist:
Johan Stenberg kunde inte hålla sig borta från bloggvärlden. Här är hans nya blogg, vi är många som kommer att läsa.

2 kommentarer:

  1. "Johan Stenberg kunde inte hålla sig borta från bloggvärlden"
    Vill bara meddela att jag "kommit ut" i bloggvärlden

    SvaraRadera