fredag 29 augusti 2008

Om att hitta min blogg

Jag har en sådan där statistikräknare och det är inte så mycket att tala om. Alla vill väl veta om någon läser ens blogg.
Men jag har alltid fascinerats lite av hur folk hittar till min blogg.
Det kan man givetvis få klarhet om ifall man kollar in sökorden som används, tex på Google. Senaste veckorna har sökorden 14 år till salu totalt dominerat, välförtjänt och hedervärt.

Men när jag skummar igenom resten så undrar jag:
Vad sysslar folk med på nätet egentligen?
Jag ska ge er en liten genomgång över sökorden (era sökord alltså), de senaste veckorna, med kommentarer. Och så får ni lite tillbakablickar på min blogg samtidigt.

sex med minderårig - jaja, baksidan av 14 år till salu. Läs mer här.
knulla minderårig - jag förfasas. Hur hittar de till mig?
katolska kyrkan skökan?- är katolska kyrkan den stora skökan? Nej, det tror jag inte. Och jag är det inte heller. Äsch, för ett tag sedan var jag så trött på den diskussionen.
naturliga bröst - många karlar gillar det. Och tro inte något annat! Fram för den naturliga kvinnan!
rökig whisky - ni anar inte hur många som söker på Robert Burns! Min man brukar för övrigt tävla om första platsen när det anordnas whiskyprovartävlingar. (Jo, det är sånt som ibland anordnas när man tillhör ett företag vars verksamhet till en del är baserat i den skotska metropolen Aberdeen).
U2 tio små negerpojkar - egendomlig sökordskombination. Att de som söker påU2 hittar hit förstår jag. Tio små negerpojkar heter inte ens så längre.
gay hammam damaskus - har jag inte skrivit om, ifall någon undrar. Åter en intressant kombination. Och vem vet, kanske finns det en sådan hammam i Damaskus. Men frågan om ifall den ligger ute på nätet?
vad är oäkta barn? - ja, det undrar jag också. Hur kan ett barn inte vara äkta? Detta är ett blogginlägg som folk verkar hitta till ständigt.
Todd Bentley minderårig - mig veterligen har jag inte skrivit något om Bentley. Men jag har kanske haft länkar till andra. Men vad tror folk egentligen. Att han skulle ha haft sex med en minderårig (för det är väl ingen som tror att Bentley själv är minderårig)?
Simon pelare - ha! Mitt allra första blogginlägg! Det legendariska pelarhelgonet Simon var nog en av kristenhetens knäppgökar. En ibland oss alla.
fräscha killar - det är väl trevligt eller? Lite feminist är jag allt ibland.
bör en kille vara vältränad? - kan vara hälsosamt, men lite mage är rätt så mysigt också. Dessa sökord hittade till samma inlägg som ovan.
tjejer som hotar blogg - va? Sökord som även dessa hittade till samma inlägg som ovan.
hålla liv i getingar - nej, tack.

I morgon åker vi hem till Holland och vardagen tar vid.

2 kommentarer:

  1. Oj kan man se sådant också?? det vore apkul att ha på min blogg!!

    Och tack för att du läser på mitt lilla hörn då och då!!

    Och kul att se att du har länk till min blogg också!!

    // mac

    SvaraRadera
  2. Marcus!
    Statcounter.com är en av många statistikräknare.

    SvaraRadera