torsdag 19 mars 2009

Sista chansen att läsa mitt bidrag till Bok SM

Tag chansen och läs. Jag vill gärna höra era synpunkter.

31 mars är sista chansen att rösta i Bok SM. Man måste rösta på tre böcker annars räknas inte rösten. Mer regler här. Rösta på mig, rösta på mig...

Därefter ska lektörerna ta sig en titt på de bidrag som inte har direktkvalificerat sig (de 5 i topp), och nominera sina 5, som går vidare till semifinal. Att hamna bland de senare fem är givetvis drömmen, men jag måste erkänna; jag tror mina chanser är minimala. Det ligger hundratals bidrag på Bok SM- sajten och varför skulle mitt.... ?
Dessutom tror jag temat och genren är alldeles för smalt, inget för ett "normalt" bokförlag att satsa på.
Eller vad tror ni?

Efter 6 april kommer jag att ta bort mitt bidrag, lägga det i skrivbordslådan och ruva på det ett tag. Det är nämligen dags att åter ta tag i mitt "gamla" manus, Kvarnsten om Halsen.
Några finjusteringar (inte alldeles lätta sådana...) och sedan ska det skickas till förlag.


Några röster om det jag har skrivit:
"Romanen jag alltid velat läsa, men inte vågat drömma om skulle finnas på riktigt!"
"Kan nog bli en kioskvältare för kyrkfolk" (den kommentaren gillar jag!)
"Riktigt vasst skrivet"
"Du har skrivit en bra relationsroman och din stil är perfekt för just det ändamålet."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar