söndag 8 mars 2009

All I Wants fasteinsamling

Mitt inne i fastan har jag gett mig en rad löften:

Ta hand om kroppen, äta vettigare, röra på mig,inte bråka med familjen, vara extra from och vänlig i allmänhet, inte samtala på ett sådant sätt att det upplevs som ett slag i ansiktet på den jag samtalar med, inte porrsurfa (speciellt inte på vilodagen...), läsa Bibeln ordentligt...

Äsch, ni fattar väl att en del här ovan är ironi, en del allvar.

Dock tycker jag det är intressant att det är två  bloggare utanför den sk. kristna bloggosfären som uppmärksammar mig på Svenska Kyrkans fasteprojekt.
Vi andra inom denna sk. kristna bloggosfär är mest upptagna med att reda ut vem som lär ut en villolära eller inte.

Som barn minns jag fastebössorna. Nu kan man skapa sin egen insamling.
I dag på kvinnodagen startar jag en insamling som i första hand gynnar kvinnor, världens vattenhämtare.

Målet är kanske orealistiskt högt, men varje gåva är viktig.
Jag har alltid förundrats och förfasats över att den största gratisresursen i fattiga länder, solen, ofta är outnyttjad.

Gå in här och skänk pengar till solkraftverk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar