onsdag 13 maj 2009

Summering av dagen

Får se nu 2009-1967= öh... öh...
42...

Vad är egentligen det för ålder?

Summering av dagen:
  • Te och skorpa med marmelad på sängen.
  • Presenter.
  • 20 grader varmt (!)
  • Bakade tårtbottnar.
  • Redigerade det allra sista (!) av min bok.
  • Printade för att korrläsa.
  • Köpte jordgubbar.
  • Gjorde tårta.
  • Fick en JÄTTESTOR och JÄTTEFIN blombukett av dottern (som hon köpt efter att hon tagit pengarna ur mammas plånbok. Sanktionerat av pappa, förstår jag...)
  • Fick iväg ungarna på musiklektion.
  • Fick till lite mat.
  • Korrläste. Borde skriva bara korrlästa inte ändra något annat i pannan. Fast det är klart, det ser ju bara andra, inte jag. Jag bara måste släppa den här boken ifrån mig snart.
  • Planterade en ros vid uteplatsen.
  • Flyttade en pion (tror jag det är) som dykt upp på fel ställe (kryddlandet).
  • Fick iväg de två yngsta på Goudas årliga ungdomsvandrarevenemang (ska berätta om det en annan gång, men de ska gå 5km på varje kväll fyra kvällar i rad...)
  • Kvartsamtal med dotterns klassföreståndare.
  • Hämtade de två yngsta från Goudas årliga... se ovan. Yngste sonen helt sluuuut....
  • Åt tårta med hela familjen.
  • Övertalade dottern att flytta upp en nivå i högstadiet, efter anmodan av skolan (ska förklara det en annan gång, m.a.o det har gått ruskigt bra det första året i högstadiet)
  • Bloggar lite.
  • Undrar om det ska hinna födas någon bloggbebis med efternamnet Elsander på min födelsedag?

3 kommentarer:

  1. Låter som om du haft en riktigt härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr missade bebisen din dag. Ledsen förresten att jag glömde av att gratta dig! Det var så mycket på gång.

    Vad tror du om Amanda? Det ligger ganska bra till bland namnen vi funderar på.

    Allt Gott!

    SvaraRadera