söndag 28 mars 2010

Ny 14 år till salu - blogg

Jag låter Caroline Engvall själv presentera sin nya blogg:

Välkommen till 14 år till salu-bloggen. 
Den heter så för att jag har skrivit en bok med samma namn. För att jag efter den har fått hundratals mail från tjejer - och en och annan kille - som delar historia med Tessan i boken. Tesan, som var 14 år när hon blev utsatt för en våldtäkt av den populäre killen i skolan. Som höll tyst - som så många andra gör - och som sedan började använda sex för att göra illa sig själv. 
Du behöver inte vara 14 år för att läsa den här bloggen.
Du behöver bara vara en engagerad människa.
För "Tessor" finns mitt ibland oss. Det kan vara din syster. Din dotter. Din kompis. 
Jag ska berätta mer om henne snart.
Men först: välkommen.
Din läsning behövs.

--------------------------------------------- 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar