tisdag 21 januari 2020

SSD - krasch...

Inte SD-krasch, även om säkert några skulle önska, utan SSD-krasch.
Ni vet en sådan där hårddisk, som inte ska gå sönder,
Jag använder fortfarande min lilla Asus Transformer, som har C-driven "i skärmen" och en extra hårddisk i tangentbordet. Den gamla, alltså en gammal vanlig hårddisk, gick sönder för två år sedan, och då bytte jag till en intern SSD, "för en sådan ska inte gå sönder", som killarna sa i vår eminenta lilla datoraffär inne i stan (de lyckades för övrigt rädda allt data på den gamla hårddisken).
Men det gjorde den, gick sönder alltså.
De eminenta datorkillarna, som fortfarande hävdar att en SSD-hårddisk inte ska gå sönder (får en ny, garanti...), har lyckats rädda all min data, inklusive allt jag en gång tagit bort! 2 terrabyte data eller något. Som de nu ska sätta över på en extern hårddisk. Den processen har nu tuggat på sedan i lördags...
Och sedan ska jag sortera ut de 2 terrabyten data.
Puu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar