torsdag 30 juli 2009

Drömmer mardrömmar....

... om att jag ska bli sjuk eller nåt, och missa U2.

Sonen ligger med huvudvärk och jag blir genast orolig. Något smittsamt?
Tänk om jag blir sjuk och missar U2.

Skulle häromdan plocka en fästing tidigt på morgonen, belägen på ett otillgängligt ställe på maken, och fick ont i ryggen.
Föreställde mig med ryggskott inför U2-konserten på en obekväm Ullevistol högt uppe under taket.
Tänk om jag inte kan gå på U2.

Drömmer att biljetterna är olagliga och att vi inte kommer in.

Jag är lite hyper med andra ord.
Försöker att inte förvänta mig för mycket (vi har dåliga platser, alltså riktigt dåliga. Kan kanske inte se bandet alls...).

Med andra ord:
Har enormt höga förväntningar...

---
Post scriptum:
Har holländske svågern med familj på besök. Igår kväll frågade han om vi någon gång haft en hit som går som följer: Sommartider, hej, hej, sommartider... (svågern sjunger på svenska...)
...och jag sade, det är ju Gyllene Tider, men den låten känner ni väl inte till i Holland?
Jodå, han gjorde det i alla fall. (Övriga holländare i sällskapet inte).
Jag letar genast upp en CD kallad Sommar, eller nåt och sätter på Sommartider.
Stort holländskt leende och allsång i svenska sommarnatten följde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar