torsdag 24 mars 2016

Blogg100 # 23 - Stilla veckan var det, ja...

Jag försöker faktiskt.  Går på vesper i kyrkan. Äter vegetariskt, som är lika mycket en religiös "grej" som en miljögrej.
Men stressen kryper på. En romananalys ska vara klar. Det är snart påsk och jag vill gärna baka lite gott bröd och planera lite god mat.

Och så kommer Bryssel mitt i allt. Jag tror inte terroristerna gjorde det för att störa Stilla veckan, om de ens var medvetna om den. De var stressade helt enkelt. Trodde att den arresterade medlemmen skulle förråda dem alla och tala om var de fanns.

Att "Europas hjärta" var nästa mål förvånar väl ingen.

Jag tycker Brysselborna gör helt rätt. De vägrar att lyda uppmaningen "stanna hemma" utan tar tillbaka sin stad. För att vissa att terror inte kan vinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar