lördag 21 juli 2007

Shrek

Jag måste erkänna, jag älskar Shrek.
En lite udda figur bland mina fiktiva hjältar, men jag tycker ändå att han platsar i sällskap med Harry Potter, Harry Bosch (Michael Connellys huvudfigur) och andra.

Vi har precis kommit hem från Shrek 3. Vår femåring satt på slutet och ropade "Heja Shrek!" och vi hade nästan lika roligt åt honom som åt filmen.
Shrek 3 är inte lika bra som föregångarna, men ändå god underhållning. Själv gillade jag Shrek 2 bäst. Lite samma koncept, ta alla myter och sagor och stoppa dem i en burk, skaka om och se vad du får för historia. Och musikvalet är suveränt!
Sensmoral? Finns det någon?
Möjligen precis det som Shrek 1 börjar med: Lämna mig och mitt ifred!
I nummer 3 har det inte ändrats mycket: Lämna mig och min familj ifred i vårt träsk! Jag bråkar inte och du inte bråkar!

Ha, nu fick jag till det!
Religionskrig? Finns inte!
Krig av ideologiska, politiska skäl? Finns inte!
Varför blir det konflikter?
Jo, för att du inkränktar på det som jag anser vara mitt!
Mitt träsk! Warning! Ogre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar