måndag 9 juli 2007

Sommartorka...

Nja, knappast i Sverige och inte i Holland heller. Skurarna kommer och går.
Däremot verkar bloggosfären har sommartorka. Ganska stendött. Eller lite långsamt släpande sig fram.

Inte heller jag kan komma på något vettigt att skriva. Det är nog lite ledighet som behövs. Allt går på halvfart. Barnen har två veckor kvar i skolan, men har sedan ledigt till början av september. De är urtrötta.
Vädret är kasst, man kan inte bada, sitter inte mycket ute... Men det blir bättre väder till helgen säger de!

Jag själv har ingen inspiration. Kanske idéer, men kan inte omsätta dem i skrift. Det är som om hjärnan inte hänger med.
Det senaste dagarnas bloggande tog musten ur mig lite. Det är som om jag försökte överträffa mig själv lite. Sedan gick jag in i väggen.
Är det någon som har upplevt samma sak?

1 kommentar:

  1. "Gått i väggen"... Om jag gjort! Och inpspiration har bytts mot 'nada'...

    Fast mitt "gå-i-väggen"-liv är av det lättare slaget. Tror nämligen det finns minns två slag av detsamma, dels det du berör i din dagsblogg med dålig inspiration. man är ur form. Tappat orken för att det var för mycke, som Stefan Sauk sa...

    Sen finns det andra slaget, uttröttningssyndromet, eller utbrändhet som det först kallades. Det har jag aldrig varit med om, men har lärt mig en del, av många andras erfarenheter; se: http://missionxp.webblogg.se/070306153647_utbrndhet__den_urgamla_stigen.html

    //D

    PS Sorry, men jag glömde häromdagen i samtalet om Skytte bort att du ju också är en brobyggare till AFrika.

    SvaraRadera