torsdag 12 april 2007

Ekonomiska konsekvenser för Scandic?

Jag har ett par dagar gått och funderat på vad för ekonomiska konsekvenser den sk. bibelborttagningshistorien för Scandic kommer att få. Jag undrade om Scandic verkligen hade tänkt efter, innan de handlade. Jag hade redan tidigt känslan av att hotellkedjan kanske skulle känna av sitt agerande på grund av att kristna gäster i framtiden kommer att välja ett annat hotell. Vi vet det ännu inte, men kanske när Scandics bokslut kommer senare.
Nu har det också uppmärksammats av Göran Skytte som skriver i en debattartikel i Dagen idag. Har har helt enkelt försökt räkna ut vad Scandic kommer att förlora. Han frågar: "Vet ni på Scandic vad ni gör?"
-----------------

Samtidigt har jag hamnat i diskussion med en kommentator på min blogg och på gudmundssons, om nu Sydsvenskan har citerat Humanisternas Stefan Jansson korrekt. Denne Fredrik hävdar att ordet "kränkt" inte kommer från Jansson, utan från Emanuel Karlstens blogg (som för övrigt bloggar privat, vad jag har förstått, inte som respresentant för Frälsningsarmen). Men Sydsvenskans artikel med citat från Jansson, är publicerat 4 april, uppdaterat 6 april. Karlsten skrev sitt inlägg 5 april.
Det är synd att Sydsvenskan inte uppger på websidan när artiklar publiceras, de anger bara när de uppdateras. Men kollar man via sökfunktionen så hittar man rätt.

Så nyheten om den "kränkte" humanisten, kommer ursprungligen från Sydsvenskan, ingen annanstans ifrån.

--------------

Karlstens blogginlägg uppmärksammas också i Dagen, tillsammans med flera av "våra" kommentarer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar