lördag 20 oktober 2007

Bloggregler...

... för undertecknad.

Okej, jag har tidigare lovat att inte skriva blogginlägg före morgonkaffet. Den regeln gäller fortfarande.
Ny regel:
Skriv inga blogginlägg när du lider av förkylning, PMS, extrem trötthet... Inte heller när det är försent på kvällen.
Denna regel kunde också gälla familjediskussioner. Om man inleder familjediskussioner under dessa omständigheter utartar de snart i familjegräl som slutar med att någon säger: Ska du ha mens, eller...? Och så var den trevliga familjefrukosten förstörd.
Nåja, allt är inte mitt fel. Morgonhumör? Det har jag inte. Jag menar, det är extremt dåligt. Så... fråga om du får ta bilen innan jag är riktigt vaken (därför att din startar inte, den älskade gamla Triumf Spitfiren, som sannerligen har en helt egen själ...) så kanske du kommer undan.
Fråga tio minuter senare... akta dig!

Reglerna kan utvidgas; Skriv inga arga eller halvarga email till en av SvDs ledarkrönikörer eller en ganska känd grön bloggare när du är under inflytande av ovanstående.
(Att de båda som hamnade under attack från undertecknad svarade och ganska bra konversationer blev resultatet är en helt annan historia...)
Att skriva halvdeppiga email till bloggkollegor bör också undvikas (men det är ganska skönt att man faktiskt kan göra det!)
Och! Väldigt viktigt! Undvik också att studera bloggstatistiken när du är riktigt low...

Suck, ja. Så är blogglivet ibland. Någon som har egna personliga bloggregler?
Skriv inte under inflytande av ett eller någon annat? Eller skriv just då?!

2 kommentarer:

  1. Hehe, det kanske är bra regler! :-)

    Mina bloggregler:
    1. Twingla aldrig i onödan.
    2. Öppna aldrig upp för diskussioner när jag inte egentligen vill/orkar.
    3. Försök aldrig vara djup när jag hellre vill vara glättig.

    Men man bryter ganska ofta mot ens egna bloggregler - åtminstone jag. :)

    SvaraRadera
  2. Jag måste erkänna att jag bryter mot mina bloggregler ständigt...

    Inte bra... Inte bra...

    SvaraRadera