måndag 15 oktober 2007

Iväg på läger


Äldsta barnet har precis åkt i väg på läger med klassen. Hon var så nervös igår att hon fick magsjuka. Eller så hade hon åkt på ett riktigt magvirus, jag vet inte.
I morse mådde hon bra, allt var packat, till väg till skolan och alla klasskompisarna som antagligen var lika nervösa. En pappa sade till sitt barn innan han åkte till jobbet att han kommer att sakna henne när hon är borta. De landade inte bra, och mamman sade; "Det hade du inte behövt säga, det gör det inte lättare!"
Det går inte att hämta en 12-åring med hemlängtan mitt i natten när de är en och en halv timme hemifrån.

Alla föräldrar och halva skolan vinkade av dem när de åkte. Klass 4 (min äldste sons klass) gav sig till att hoppa ut genom fönstren för att vinka. Rektor Bert sprang runt och ropade till förvånade förbigående: "Jag jobbar inte här, hörni!"
Nåja, i vanliga fall är klass 4 ytterst disciplinerade.

Perfekt höstväder, läger på en lägergård i Zeeland, vid kusten. Milslånga stränder. Extra fleecetröja och gummistövlar, det ska nog gå bra.
Men mamma hade sympationtimagen med dottern igår, det måste jag erkänna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar