torsdag 30 mars 2017

22 grader varmt! - Blogg100 - Dag 30

22 grader varmt i lilla Gouda idag! Fattar ni? Tjugotvå grader! Och det är inte ens april!

Det är inte första gången jag varit med om temperaturer över tjugo grader här i Nederländerna, men mars kan också var bitande kall. I Sverige talar vi om aprilväder, här talar man om marsväder. Generellt är april en trevlig vårmånad.

Ibland när folk frågar varför jag flyttade hit så brukar jag svara: klimatet!
Faktiskt.
Inte helt sant förstås, men det är verkligen så att våren kommer en månad tidigare här och hösten en månad senare. I maj kan det vara fullt sommarväder (utomhussimanläggningar brukar standard öppna här 1 maj) och det kan vara ända till början av oktober. Passar mig perfekt. Men högsommaren vill jag helst tillbringa i Sverige och då på västkusten. Inget går upp mot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar