söndag 5 mars 2017

Magda - Blogg100 - Dag 5

Idag blir det inte mycket bloggat, har haft migrän och måste egentligen jobba med min uppsats. Migränen tillåter mig inte att formulera mitt syfte om varför jag vill analysera en roman av Abdelrahman Munif.
Maken har rest till Oman för att hålla i en tvåveckorskurs och jag är lite avundsjuk (underdrift...)

Men jag vill bara säga att jag följer den här kvinnans Facebooksida slaviskt.
Ja, hon skriver för Expressen också.

Magda Gad. Expressens journalist i Irak.
Bildkälla Wikipedia


Hon är helt otroligt modig. Rapporterar från kriget i Mosul där nästan ingen rapporterar från, där de nästan inte finns någon hjälpverksamhet, bara soldater och civila. Krig, lidande, flyende människor...

Och några få ljusglimtar i bland. Jag lipade när jag såg Magda direktsända från en kyrka där de firade julgudstjänst för första gången på flera år, byn hade nyss blivit befriad från IS.
Magda, vill bara säga: Vi är många som uppskattar det du gör. Ta hand om dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar