onsdag 1 mars 2017

Pennan på strupen - Blogg100 Dag 1

Jag har försökt mig på blogg 100 i ett par år nu, men lyckas aldrig ta mig i mål.
Hur svårt kan det vara?
Jag har lyckats gå i mål på NaNoWriMo (skriv en roman på 50000 ord på 30 dagar, världsvitt skrivarevent i november varje år) ett par gånger, så varför skulle jag inte lyckas skriva ett blogginlägg varje dag i 100 dagar?

Det är bra att ha pennan på strupen, då måste man skriva på bloggen varje dag.
När jag startade bloggen för tio år sedan skrev jag jättemycket, blogga var nytt, spännande, och man fick en chans att skriva något annat än bokmanus (som jag brukar syssla med). Men efter ett par år blev jag så trött på mig själv. Jag tyckte att jag skrev om samma saker om och om igen. Så det blev mindre och mindre.

Ska försöka igen.
Temat är yttrandefrihet. Jag kommer att skriva om det, holländska valet (jag bor i Holland), skrivande, litteraturvetenskap (jag håller på med min kandidatuppsats, så det kommer jag nog att skriva om), lite samhällsfrågor i allmänhet, trosfrågor...
Pennan på strupen, alltså.

I morgon ska jag presentera mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar