lördag 18 mars 2017

Eftervalsdebatt - Blogg100 - Dag 17

Igår var jag på eftervalsdebatt. Medbjuden av min politiskt aktive make. Han är aktiv inom Christen Unie, (litet kristdemokratiskt parti, de kallar sig "socialkristet parti") och deras "vetenskapliga institut" (fint ord för tankesmedja).
Jag känner mig alltid lite obekväm bland politiskt aktiva. De är ofta personer som är vältaliga, drivna och extremt sociala. Vilket jag, introvert bokläsare och skribent, inte är. Känner mig bortkommen och vet inte vad jag ska prata om med sådana människor-
Men igår var det trevligt. Det här är ett trevligt politiskt gäng. Partiledaren är allt det där jag sa; driven, social, vältalig, men han är också en god människokännare, som är intresserad av personen han träffar. Och han är en god skribent, har skrivit flera intressanta böcker, även romaner. Måste säga att jag gillar honom skarpt.

Debatten handlade om framtidsvisioner och inte om valresultat, inte heller om ifall partiet skulle bli inbjudet att ingå i en regeringskoalition och vad de i så fall skulle vilja uträtta där. Det gillade jag.
Talarna sade många intressanta saker och folk i salen fick ställa frågor. Diskussionen efteråt var även den givande.
Om det är så politik bedrivs, så gillar jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar