måndag 10 september 2007

Facebook erfarenheter

Monica Olsson Kolkman's Facebook profile

Jag är med i Facebook. Ännu har jag inte lyckats lägga in en bild med link till bloggen. Kanske Dag kan hjälpa mig med det??

Jag har slitit mitt hår över Facebook, som tydligen hade något emot att jag och en bloggkollega skulle bli FRIENDS...

Annars är det en kul grej, med vad har det som andra cyberföreteelser inte har.
Tipsa! Jag är helt GRÖN!

Hittills har jag bara karlar som FRIENDS. Lite sned könsfördelning och tur att maken inte sitter på Facebook... Han kanske skulle börja undra.
Så kära kvinnliga bloggkollegor, läsare, vänner... Här är jag... (I alla fall länk till Facebook...)
Det skulle vara kul att ha er som FRIENDS!

6 kommentarer:

  1. Godmorgon fru Olsson Kolkman i Gouda!
    ~~~~~~~~~~~~
    Du har två funderingar:
    -
    (1) Vad har man här som man inte har i alla andra cyberföreteelser?...
    För min egen del är det fr.a. möjligheten att skapa egna Groups; samtalsarenor där du kan ha typ/firewall gentemot hela cybervärlden. Du får en egen liten plats att dryfta, t.ex. "Författandets hemligheter"
    -
    (2) Sänder koden via nåt sätt...
    ---
    GODDAG
    önskar din nye
    tacksamme Friend Dag

    SvaraRadera
  2. TEST-sänding med ett antal x i st f < oxh " etc Det fixar du... eller din man. Lite pyssel om du inte fixar koden själv på ordinarie sätt via HELP...
    ~~~~~~~~~~
    Xa href=Xhttp://xxx.facebookxcom/p/Dag_Selander/672167303x title=xDag Selander's Facebook profilex target=_TOPxximg src=xhttp://badge.facebook.com/badge/672167303.107.749267627.png" border=0 alt="Dag Selander's Facebook profilexxxx
    ------~~~~~~~~
    [Givetvis kan du ju byta ut tillämpliga delar. Du fick ditt Facebook URL när du registrerade dig]

    SvaraRadera
  3. Snyggt, va!
    Blev det 1 eller 2 stjärnor i boken?

    SvaraRadera
  4. hej
    jag undrar var man får tag i en facebookbadge? en sån som du har på din blogg alltså...

    tacksam för hjälp!

    SvaraRadera
  5. Den kan man leta länge efter. Facebook borde bli mer användarvänlig. Jag fick googla mig till Badge.

    Längst ned på profilsidan, till vänster står en länk:
    Skapa en profillänk.

    Eller prova http://www.facebook.com/badges.php
    och se om du hittar dit.

    SvaraRadera