fredag 10 juni 2011

Jag längtar efter att färdas mitt på vägen

Så avslutas inledningsorden i Carl-Henric Jaktlunds nya bok.

Eftersom jag gillade hans första bok mycket (igenkänningsfaktorn var hög) är jag mycket nyfiken på Vägen är smal men livet är brett.

Tänkte vänta med att beställa den tills jag kommer till Sverige senare i sommar, men så upptäckte jag att den finns att låna på Elib! Och vips var den nedladdad på nya läsplattan.


Ytterligare ett citat från inledningen:

"Jag är trött på snedsegling och ensidighet, less på debatter från två skyttegravar där ytterligheter ställs spelas ut mot varandra, besviken på att Jesus kidnappas och framställs som trång och begränsande när han i själva verket är vid som universum och mer därtill."

Amen. Jag med.

Läser nu.

---------

Ps Jag har stött på en del som inte hittar boken på Elib. Förstår inte riktigt varför. Den finns här, och sedan får man klicka vidare till sitt eget bibliotek (om det är anslutet till Elib...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar