onsdag 15 januari 2020

Bloggen lever?

Hej kära gamla blogg.
Jag skriver direkt till dig eftersom jag inte tror någon läser detta.
Jag har inte skrivit något här sedan 2017.
Men jag ska försöka återuppliva dig. Ska försöka.
De säger att bloggen är död. Allt som sker sker på 140 tecken eller möjligen på Instagram kombinerat med ett foto. Eller så ska man vlogga. Men herregud, vem vill se mig på film...
Jag behöver hålla mitt skrivande levande. Det var därför jag började blogga en gång 2007.
Men efter ett tag blev jag trött på en egen röst. Trött på att sukta efter kommentarer eller diskussioner som aldrig blev. Trött på den avundsjuka jag kände. Varför tog min blogg aldrig fart?

Författare brukar säga att de i första hand skriver för sig själv. Skriver böcker de själv tycker om att läsa. Jag tror det är helt rätt.

Det borde gälla allt skrivande. Så nu ska jag skriva blogginlägg som jag själv skulle vilja läsa. Kommentera tidningsartiklar som jag själv reagerat på. Tipsa om inlägg i social media som jag tyckt om/ogillat/funderat på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar