fredag 19 januari 2007

Stormen

Jo, det har stormat, men egentligen fattade jag aldrig hur illa det var. Visst blåste det. Det platta taket på skolan i grannskapet höll på att flyga av, så brandkåren var där och lade sandsäckar. Min svåger blev strandsatt i Leiden eftersom inga tåg gick (i hela Holland). Wilhelm lyckades ta sig hem med bil, jag var glad när han var hemma. Jag menar, ett träd över hans gamla Triumf Spitfire och det hade inte varit något kvar av vare sig bil eller man...
Fem personer har omkommit bara i Holland, två av dem barn, ett av dem kastades bokstavligen av cykeln av en byig vind och hamnade framför en bil. Huu!...

För elva (11!) år sedan var jag exakt en timme i från att få hålla mitt första barn i famnen. För exakt elva år sedan, denna minut, mådde jag antagligen inte så bra.

Tänk att hon är elva år och nästan lika lång som mormor (mormor är kort, men i alla fall...) Snart är hon tonåring...




"Freedom has a scent
Like the top of a new born baby’s head" U2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar