måndag 18 maj 2009

Väntar på kicken

Påfallande ofta när jag drabbas av bloggtorka brukar jag annonsera att nu minsann tar jag en bloggpaus...
... bara för att ganska snart därefter gå igång på något som jag bara måste skriva en inlägg om.

Nu har bloggtorkan hållit i sig länge. Inte ett regnmoln i sikte. Och jag sitter här och väntar på den där inspirationen som ska regna över mig. Fattar inte hur en del kan skriva något varje dag.

Samtidigt vet jag att inspiration inte kommer av sig själv. Man måste sätta sig och skriva. Precis som med vanligt skrivande.

Gällande mitt vanliga skrivande kan jag meddela att jag har kommit så långt att jag snart är redo för att skicka in mitt manus till förlag. Ingen lätt sak. Mycket frågor. Vilket (vilka) förlag? Vad ska jag skriva om i följebrevet? Vad ska jag inte skriva om?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar