torsdag 6 oktober 2011

Steve Jobs 1955-2011

Det är klart att man måste skriva något om Steve Jobs.

Mitt förhållande till Apple är kluvet. Jag älskar deras design och lättanvändhet, hatar att de blockerar "sitt eget", för användande någon annanstans. Tex att man inte kan ladda ned sina iTunes-låtar på en annan mp3-spelare eller telefon.

Men en Mac Classic var min första dator (tänk, innan internet, jag använde det bara till att skriva på) och det glömmer man inte.
Applekänslan sitter där, djupt, och det är klart att det är mycket tack vare Steve Jobs.
Nu har Applevisionären gått bort. Alldeles för tidigt.

Nu har jag ingen Macdator, och kommer antagligen aldrig att skaffa någon, den enda Apple-produkt jag äger är en gammal ipod från 2005 (fungerar utmärkt!). Skulle gärna vilja ha en iPhone och iPad, men tycker att de kostar för mycket. Brukar säga att när jag hittar en utgivare till mitt romanmanus ska jag fira med att köpa någon av de två produkterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar