tisdag 8 maj 2012

Gratis reklam!... Nej...

I senaste P3 Browser talas det om att tjäna pengar på bloggandet. Möjligheten att tjäna pengar (främst genom reklamintäkter) tror jag är starkt överdriven, men kämpar man på, är nischad och duktig, så kanske det går. Själv har jag en enda gång sålt en reklamplats för några tusenlappar, men efter den gången har jag aldrig fått några erbjudanden. Förutom sådana här då:



Inte för att jag vet vad en Ziperall är, MEN...
Skulle jag lägga upp reklam på min blogg för att ha chansen att VINNA en Ziperall (om jag ville ha en)?
Svar NEJ. För att lägga upp en reklamlänk på min blogg vill jag HA en Ziperall. Inte bara chansen att vinna.

Nu är min(a) bloggar småbloggar med minimalt antal besökare, jämfört med de stora, men faktum är att många storbloggare, som UnderbaraClara, får liknande erbjudanden, och värre; företag vill att hon pysslar med DOLD reklam på bloggen (det är olagligt att göra reklam utan att säga att det är reklam). Som hon säger i intervju i P3 Browsers; hon tror inte att Veckorevyn skulle gå med på att göra reklam för ett företag bara för att de får ett par strumpor! Många storbloggare har fler läsare än tex Veckorevyn.

2 kommentarer:

  1. Undras varför jag inte får erbjudanden om strumpor:-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det kan man fråga sig. Kanske för att du har för få inredningsinslag på din blogg... Eller för att du inte visar vilka skor du har på dig.
    ;)

    Inget ont om mode och inredningsbloggar, bör jag kanske tillägga. Det händer att jag läser dem också. Ibland.
    Men helst läser jag mat och kakbak-bloggar. Det är därför jag inte så ofta läser modebloggar eftersom jag sällan passar i de kläder de bloggar om...

    SvaraRadera