fredag 11 november 2011

På olästhyllan

Jag gillar som de flesta vet att läsa och att skriva, och jag har ett problem; jag hinner inte att läsa det jag vill läsa. Varenda semester i Sverige lovar jag mig själv att INTE köpa fler pocketböcker förrän jag läst ut de jag har. Det är sällan jag lyckas hålla det löftet. Jag har ungefär två IVARhyllplan olästa böcker. Där finns böcker av författare jag verkligen gillar. Andre Brink, William Boyd, Kate Atkinson, John Irving, samt en hop böcker av författare jag skulle vilja lära känna. Petina Gappah, FAy Weldon, Wally Lamb, Anders de la Motte,
Dessutom krånglar Elib till det. Denna fantastiska möjlighet att låna böcker hemma på biblioteket och ladda ned dem till läsplattan (så länge denna service kommer att bestå, den kostar för mycket för biblioteken). Och förlagen har blivit allt bättre på att lägga ut sina nya böcker snabbt. I början var det bara Piratförlaget som hade ute sina böcker på recensionsdatum, men nu (idag) har tex Bonnier redan nya Keplerdeckaren ute.
Det kliar i läsarfingrarna. Det är så lätt att ladda ned och böckerna på hyllan får vänta.

Jag recenserar böcker här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar