måndag 7 november 2011

Tintin


Det vore en underdrift att säga att Tintin har betytt mycket för mig. Han har betytt väldigt mycket för mig.

Dels var han min första kärlek.
Dels väckte han min längtan efter att resa och efter äventyr (som jag har upplevt, bara för att upptäcka att jag egentligen är ganska feg, men ändå...)
Men jag tror också att han har bidragit till min längtan att få skriva och skriva spännande, drivna berättelser.

Inte undra på att jag begav mig till bion igår kväll med viss bävan. Inte kunde man väl ha skapat en film om Tintin som motsvarade mina förväntningar, mina inre bilder?

Men jag måste säga att jag var nöjd när jag kom ut från bion. Det var en extremt välgjord, spännande och humoristisk filmberättelse. Hoppas det kommer fler filmer. Det finns ju att ta av. Jag vill gärna se favoriter som Tintin i Tibet och Mystiska Stjärnan i samma rappa format.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar