söndag 2 augusti 2009

Hämtar mig fortfarande från U2

Andra kvällen brukar vara bättre, säger de.
De flesta säger att U2 var bättre i går än i fredags.
Vad vet jag.

Jag vet bara att jag var där. I går alltså.

Våra platser långt borta, under taket, för bara 400 spänn visade sig vara platser med full utsikt över publikhavet och snett framför Klon (scenen alltså). Och de stora skärmarna gjorde att U2 kom riktigt nära.
Men framför alllt; ljudet var perfekt där vi satt. Jag menar stod.

Bäst? Vet inte. Allt.
Men den inte så ofta spelade Stay (Faraway, so close) var super.


Och gamla godingen Ultra Violet var inte dålig den heller. Kolla in hur Bono hänger i mikrofonen.



Foto från Ullevi: Mattias Agnesund

2 kommentarer:

  1. Jag önskade New Years Day och Stay innan konserten, och fick båda. Samt en helt underbar Electrical Storm, när skärmen blev en hel cylinder av glittrande video.

    SvaraRadera
  2. Jag fick inte BAD men Stay var en hit tycker jag.
    De visuella effekterna var makalösa emellanåt, jag hade inte förväntat mig så mycket "hightech" men det var helt okej.
    Framför allt var ljudet super uppe hos oss i sektion O under taket.
    Däruppe fick man också en bra utsikt över "klon". Helheten liksom. Undrar om folket på planen hade det. Ja, underifrån var det säkert också imponerande.

    SvaraRadera