lördag 16 april 2011

Snart stilla veckan

Jag har snart fastat i 40 dagar. Jag har bara frångått mina principer (inget kött, förutom på söndag, och inget snaskande) två gånger, tror jag. I måndags slank det ned något köttaktigt och idag åt jag en Cornetto. Kunde inte låta bli, vi var på båtklubben, det var nästan 20 grader varmt och jag kunde inte låta bli.

Vad det gäller det andliga tycker jag att jag kan vara ganska nöjd med mig själv. Hur då nöjd?
Jag har funderat mycket, läst mycket, bett en hel del. Frågat. Vad vill Du med mig egentligen?
På torsdag ska jag vara steward på ett av de största evenemanget Nederländerna har sett på det kristna området. The Passion. Skildrat genom popmusik. Jag skrev mer om det här.
Direktsänt på TV. En jättegrej. Hoppas det kommer mycket folk och hoppas allt  går lugnt till. Det ska bli spännande.

Och så har jag skrivit en del. Det känns alltid bra. Och funderat på nya romanprojekt.

Stilla veckan ligger framför oss.
Hur ska ni uppmärksamma stilla veckan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar