måndag 1 december 2008

Like a Preacher needs Pain

Låt oss börja veckan med en gammal goding.
En gammal goding som aldrig hittar in i "Best of..." samlingarna.
Ändå är det en av låtarna som inspirerat mig mest. Överhuvudtaget.

Och varje gång jag hör den, så undrar jag om jag skulle våga ge mig på att skriva om det jag egentligen vill skriva om; nämligen präster och lekman inom Svenska Kyrkan. 
Jag har minst två projekt i skrivbordslådan. Har inte vågat ta i dem på ett bra tag.

...When the night has no end
And the day yet to begin
As the room spins around
I need your love
I need your love.

Like thunder needs rain
Like a preacher needs pain
Like tongues of flame
Like a sweet stain
Need your love
I need your love.

Like a needle needs a vein
Like someone to blame
Like a thought unchained
Like a runaway train
Need your love,
I need your love.
Need your love
I need your love.

Like faith needs a doubt
Like a freeway out
Need your love.

Like powder needs a spark
Like lies need the dark
I need your love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar