torsdag 13 april 2017

Sugen på fotografering igen - Blogg100 - Dag 43

Jag har blivit så sugen på att fotografera igen. Men då behöver jag en ny kamera. Får nog börja skramla till en. Jag vet bara inte vilken modell av de nya hippa digitalkamerorna jag vill ha. (Alltså en systemkamera man man byta objektiv på). Och så vill jag att den ska ha wifi så att man kan ladda upp fotona snabbt på nätet.
När jag var i tjugoårsåldern köpte jag en Pentax ME Super (vet fortfarande vad den hette), för min första ordentliga lön från ett sommarjobb. Den har jag inte använt sedan digitalkamerorna kom. Eller så var det för att barnen kom, med småbarn orkade jag inte släpa på en systemkamera med objektiv och blixt och allt. Nu är barnen sedan länge självgående, så kanske är det dags att investera.

Har någon tips om en bra systemkamera? Gärna under 10 000 kronors-strecket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar