lördag 30 januari 2010

3 års bloggande

Jag har bloggat i tre år. Tiden går fort Jag brukar alltid missa årsdagarna, men 10 jan 2007 kom mitt första inlägg. Jag hade haft en annan blogg på ett annat ställe, men fattade nte ett dyft hur det fungerade. Inte förrän jag upptäckte lättskötta Blogger släppte det.
I början hade jag ingen aning om vad det handlade om. Och jag hade ingen aning om ifall någon läste eller inte. Minns första kommentaren, jag blev jätteglad. Tänk, någon läste.
Sedan började jag upptäcka andra bloggar.
Och långsamt men säkert växte utbytet och bloggandet blev svårt beroendeframkallande. Är fortfarande. Fast inspirationen tryter ibland, och kvalitéen på inläggen med den.
Har ofta känslan av att jag har sagt vad jag vill säga och upprepar jag mig blir det så tjatigt.

En del av det jag skrev i början skäms jag lite för idag. Så naivt! Och en del diskussioner på andra bloggar som jag gav mig in på vill jag helst glömma.

Det är kul med alla man lärt känna över nätet. Många av er skulle jag väldigt gärna vilja träffa, men det är ju svårt när man så sällan är i Sverige. Men man vet aldrig. Har någon av er vägarna förbi Holland, så vet ni hur ni ska kontakta mig!

Vaknade för övrigt till -2 och flera centimeter nysnö idag. Fantastiskt vackert ute. Ska ge mig ut med kameran snart.
Det har varit ovanligt mycket snö i Holland i vinter. De första vintrarna tror jag att det snöade totalt tre gånger (mindre än i Damaskus där vi bodde förut).
Gjorde en kopp te och kröp ned i sängen igen. Sonen är sur för att han inte kan spela fotboll. Han ska skotta snö i stället.
Bättre hälften har gått över gränsen och i kloster. Bara över helgen visserligen, med lite tomt är det allt. Nu sitter han där i snön och dricker belgiskt klosteröl och kontemplerar med munkar. Antar jag.
Själv ska jag till London om sju veckor. Resa med Eurostar i 300 km och sedan ägna mig åt att sitta på en mysig pub i närheten av Hyde Park med andra skrivargalna människor och skriva i en vecka. Härligt.

Ha det så bra i snön, för jag vet att en hel del av er som läser har en hel del av den varan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar