fredag 4 december 2009

Monicas adventskalender 4 dec - Min skrivarflopp

När jag skriver det här är det torsdag kväll och jag är trött. Kan inte komma på något att skriva.
Har haft en massa skrivaridéer de senaste dagarna med ingen tid att skriva ned dem. Som alltid gör det mig våldsamt frustrerad. Jag är rädd för att jag ska glömma viktiga scener och repliker i berättelsen.
Sedan hade jag hoppats att förlagen jag skickat min första roman till skulle höra av sig innan jul. Men förlagsfolket är nog mer upptagna av att gå på varandras julfester än att skicka ut besked till aspirerande författare.
Jag verkar ha haft maximal otur (eller planerat dåligt). Först skickar jag in mitt manus på sommaren, i semestertider, när manus riskerar försvinna i högen (eller inkorgen på mailen). Sedan efter sommaren har de den stora anstormningen av manus från alla som skrivit färdigt under semestern.
Och dessutom är det lågkonjunktur, som får alla att dra åt svångremmen. Speciellt små förlag, jag har haft kontakt med några, de vill inte ha några nya manus under 2010. Suck!
-----------------------------------
Det finns mer att läsa om mitt skrivande på min sidoblogg Bokskrivarblogg, länk i högerkolumnen.
-----------------------------------

Men pepparkaksdegen är i alla fall klar och i morgon ska det bakas pepparkakor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar