torsdag 8 november 2007

Trött, trött, trött...

Ni minns väl Anders Erikssons och Galenskaparnas Säng säng säng? Nu vet väl den där jag är trött, jag är trött, jag är jättetrött...
Försökte hitta den på Youtube, men icke.
Ni får nöja er med låten som är skriven av Jacques Brels bror Kjell Brel...
En sångform som fortfarande är väldigt populär i Holland (ja, J. Brels sånger alltså...)

Trött, det är jag. Kommer inte igång.
I morgon ska vi iväg på en församlingshelg. Jag ser fram emot det, och ändå inte. Jag ser fram emot att lära känna lite mer folk i kyrkan. Men helst hade jag nog legat hemma i soffan med en god bok...

Jag ska inte klaga, jag har kommit igång lite, med skrivandet alltså. African Queen fick igång mig. Nu har jag i alla fall lyckats ta fram den gamla Manuset och lyckats börja läsa igenom det. Bara för att ändra en hel del, givetvis. Blir aldrig nöjd.
Över till Under en filt i Madrid...(Eller Lovsång till Nödrimmet...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar