måndag 29 september 2008

Bokmässebildkavalkad

Ja, så lång blir den inte, bildkavalkaden från bokmässan, mest på grund av dålig skärpa (min kamera pajade lagom till bokmässan, och jag fick leta fram den gamla, lågpixliga).
Jag minglar någonstans i närheten av Alf bokförlags monter.

Glada bloggvänner IRL, Mackan Andersson och Emanuel Karlsten, i Dagens monter, var annars.Hittade ännu en representant för den växande gruppen "författarcoacher" (som enligt uppgift har fullt upp med att coacha folk med författardrömmar) Johanna Wistrand.

Hittade också stolte förläggaren Hans-Olov Öberg (och min deckarkursmajje i Sevilla) och författaren Caroline Engvall, som signerade sin bok 14 år till salu. När jag hittade dem var de upptagna med att propagera för boken för Siewert Öholm, så jag höll mig lite försynt i bakgrunden, med tanke på vad jag hade skrivit om Öholm tidigare. Men Hans-Olov verkade vara mer intresserad av att hälsa på mig än att tala med Siewert. Som tur var försvann den sistnämnde ganska snart. Egentligen var det synd, jag skulle väl ha gett honom en predikan om bloggandets välsignelse. Men jag ville hellre tala med Caroline om hennes bok och återknyta bekantskapen med Hans-Olov.
Inga-Lina Lindqvist läste högt ur sin bok Drottningflickan i Aftonbladets monter, ett stycke om en socialsekreterare för övrigt, och gav mig sedan mitt livs första gratis recensionsexemplar av sin bok. Nu ska jag läsa och det ska bli jättekul!
Slutligen en riktig megakändis, i alla fall i deckarvärlden, norske Jo Nesbø . En av mina absoluta favoriter när det gäller spänningslitteratur, och en av de skickligaste på att skapa en suverän intrig. Verkade för övrigt vara en sympatisk, nästan försynt person.

Mer om Bokmässan i senare inlägg.

2 kommentarer:

  1. Fy så roligt att jag står med hopknäppta händer! Haha!

    SvaraRadera
  2. Ja, det skar jag medvetet inte bort...

    Kanske står du och mentalt förbereder dig för att hålla Helgmålsringningen?

    SvaraRadera