onsdag 24 september 2008

På väg till bokmässan

Om allt går enligt planerna ska jag i morgon och övermorgon tillbringa min tid i bokbranschens tillfälliga men mycket välbesökta helgedom; Bok och Biblioteksmässan i Göteborg.

Jag har ett fullkomligt fullspikat program. Förutom seminarier med Göran Skytte, Inga-Lina Lindqvist, Jo Nesbö, Thomas Bodström, Ylva Eggehorn och många fler; så hoppas jag kunna säga hej till alla som gör Dagen till en sådan bra tidning, och jag vill köpa signerade böcker av bl a Jo Nesbö och Jan Guillou.
Jag hoppas också lyckas se några bloggvänner i verkliga livet, Emanuel, Mackan och Inga-Lina ska i alla fall vara där.
Återstår att återse mina vänner från skrivarkursen i Sevilla; kurskollegorna Cecilia och Åke, och ledarna Ann och Hans-Olov.

Och så ska jag träffa en av mina försökskaniner, dvs en av de som har läst min romanmanus. Jag bävar. Jag tror nämligen att den här läsaren är jättetuff. Ännu tuffare än de läsare som tidigare har uttalat sig.

Någonstans emellan allt hoppas jag hinna strosa runt bland alla montrar. Jag tror att det finns stor risk att stöta på mig utanför respektive montrar; Dagen D 05:20, Kalla Kulor A02:42, Alf Bokförlag E02:02

Om du är på bokmässan och vill ha tag på mig, maila;  monica.olskolk@hotmail.com.


2 kommentarer:

  1. Jätteroligt att träffa dig på bokmässan! Du är toppen!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var kul att träffas! Lycka till med boken (ännu mer) och magen.

    SvaraRadera