tisdag 9 september 2008

Usel bloggdag...

Idag har det varit en usel bloggdag. Ibland undrar jag varför jag överhuvudtaget öppnar truten.
Jag känner mig påhoppad och trampad på från höger och vänster (mest höger...) och undrar varför jag befinner mig i bloggosfären.

Men äsch, det är kanske bara PMS eller frustation över ett romanmanus som inte vill komma till liv igen, eller fyrtioårskris, vad vet jag?
Ska be maken massera axlarna, det brukar också vara massage för själen.

Jag älskar er allihop därute, även ni som trampar fel och hoppar galet.

5 kommentarer:

  1. Ger man sej in i ämnen som av i dag, då händer det inte sällan att det blir oväsen i stratosfären; man känner av bloggosfären tydligen. Det är nåt av sanning i det där med att vi strider inte mot kött och blod utan... En ny nådens dag imorr´n /Dag Sr

    SvaraRadera
  2. Det är ju just det som är det sköna med att blogga. Det finns ju inga krav att någon ska ge ut ens texter eller ens köpa dom. Man kan bara värma upp hjärnan och låta fingrarna skriva ner det som poppar upp bakom pannbenet!

    SvaraRadera
  3. Man glömmer ofta bort att det sitter en bloggvän på andra sidan skärmen. Särskilt om man kommer från någon annan polemisk debatt där man redan har tappat omdömet så är det lätt att man har fastnat i fel hjulspår.

    Hoppas denna bloggdag blir bättre! :-)

    SvaraRadera
  4. Johan, mja, den blev inte riktigt bättre.
    Skulle ha hållit mig borta från Emanuels blogg... :)
    ... så det är ju egentligen mitt eget fel.
    Blev i slutändan kallad skenhelig, och det var ju lite snopet när jag egentligen bara ville kritisera medlen men inte ändamålet.

    Alla som känner min blogg någorlunda väl vet ju hur jag resonerar om abort.

    Men jag är kanske skenhelig och i deppiga stunder som denna funderar jag allvarligt på att packa ihop och dra hem, så att jag inte förpestar bloggosfären ytterligare med denna skenhelighet.

    Men vad är mina sårade känslor i jämförelse med abortproblematiken och alla sargade människor, ofödda och levande som den för med dig.

    SvaraRadera
  5. Monica. Jo, jag såg att du fick några ur Aletheia-gänget på dig på E:s blogg. Det tycker jag inte att du skall deppa allt för mycket över. :-)

    "Skenhelig", hehe, jaha. Det är vi väl allihop ibland, men alla som har läst med öppna ögon har nog fått med sig att du är innerligt ärlig och godhjärtad också.

    SvaraRadera