tisdag 10 juli 2007

Bara kunskaper - inte sanningar

"Vi är på väg att slutligen lägga inte bara jorden, utan också själva livet, under oss. Vi inbillar oss att vi sitter inne med sanningar. Trots att det bara är kunskaper."

Birger på sin blogg idag, som för övrigt berättar samma historia om Birgers tågresa till Boden, som han berättade under seminariet i Almedalen, arrangör "G som i Gud."

Livet börjar i Ockelbo, skriver Birger.
Jag hoppas att det inte slutar i Boden.

Hela seminariet med Birger Schlaug, Sten-Gunnar Hedin och Elisabet Sandlund finns på Dagens WebbTV.
Stackars Emanuel Karlsten är tydligen ett vrak efter att ha suttit uppe hela natten och redigerat. Blogga orkar han i alla fall inte med.
Jag är i alla fall glad för att han har varit uppe hela natten, så att jag kunde ta del av seminariet. (Sova kan man göra senare...)

Lite senare ska jag skriva vad jag tycker om Schlaugs och Hedins sammandrabbning, som inte var mycket av en sammandrabbning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar