söndag 15 juli 2007

Kristendomens bästa och sämsta reklam

Förlåt att jag upprepar mig, men det här var ett inlägg som jag skrev för ett tag sedan, i min bloggs barndom, då inte så många läste den.

Men eftersom jag tycker att jag så ofta stöter på människor som tycker att de kristna själva, och vad de gör och säger, är det största hindret för dem att bli kristna, så jag tyckte det var värt att säga det här igen:

Kristna är kristendomens bästa, och sämsta, reklam.
Kristna är de bästa, och de sämsta, förebilderna för Jesus.
Kristna är de mest effektiva, och de mest ineffektiva, vittnena om Jesus.

Eller som Coldplay sjunger;

"Am I part of the cure
Or am I part of the disease?"


3 kommentarer:

  1. Kan det vara annorlunda?

    Och skall man förändra sitt kristna uttryck så att det det faller de okristna på läppen?

    SvaraRadera
  2. Johan!
    "Salt och ljus" handlar det väl mer om...
    Leva som man lär... (slitna uttryck...)

    Att vända kappan efter vinden? Nej! Inte på det inställsamma sättet i alla fall.

    Det räcker att titta på mitt förra inlägg inkl. kommentarer för att hitta exempel för både god och dålig reklam för kristendomen.

    Och jag ser gärna kommenterarer, reflektioner, funderingar över detta tema!

    Kommentera mera!

    SvaraRadera