lördag 22 september 2007

Vad för sorts kristen jag är...

Så, nu har jag gjort testet också.
Nu vet jag vad för sorts kristen jag är.

Wesley vet jag egentligen väldigt lite om. Tydligen sympatiserar jag med honom... Neo ortodox är ett uttryck jag har hört, men som jag inte heller vet så mycket om.
Emergent/portmodern som tredje, där kom den!...

Funtamentalist och modern liberal kommer sist på listan. Det kan jag nog hålla med om.

What's your theological worldview?
created with QuizFarm.com




Evangelical Holiness/Wesleyan

79%

Neo orthodox

71%

Emergent/Postmodern

71%

Roman Catholic

68%

Reformed Evangelical

46%

Classical Liberal

43%

Charismatic/Pentecostal

43%

Fundamentalist

39%

Modern Liberal

25%


What's your theological worldview?
created with QuizFarm.com

5 kommentarer:

  1. Jag förstår knappt någonting av vad de där etiketterna står för...

    SvaraRadera
  2. Men tydligen ligger jag ganska nära dig:

    Evangelical Holiness/Wesleyan: 82%.
    Roman Catholic: 79%.

    SvaraRadera
  3. Ska man tolka det så att allt som ligger över 50% är vad man är...

    SvaraRadera
  4. Ps Johan, sluta och hänga på min blogg och andras, inkl din egen.
    Gå hem och ta hand om frugan och fira bröllopsdagen...

    välkommen åter i morgon!

    SvaraRadera
  5. Fick 95 % katolik, men under 7 % fundamentalist, mindre än Karin Vinge, t o m :)

    SvaraRadera