tisdag 18 mars 2008

Ostilla veckan

En vecka då man borde vara lite kontemplativ och filosofera över försoning och Jesu lidande och liknande. Det här är ju en from blogg.
Men jag ORKAR inte. Känner mig väldigt OFROM.

Stilla veckan är inte speciellt stilla för mig just nu. Jag känner mig fortfarande hög av den adrenalinkick jag fick förra veckan. Trött samtidigt, så det är lite dubbelt.
Det mer som pingst för mig; som om jag just har fått en extra dos helige Ande utgjuten över mig. Eller hur ska jag beskriva det, utan att låta högfärdig? Välsignad? Kort sagt, jag är inte riktigt mig lik. Springer runt och säger till alla jag träffar på: Jag ska skriva en bok!
Det skulle jag aldrig ha sagt förut. Så därför känns lite som jag är nyfrälst och springer runt och talar med alla om Jesus.

Jag kommer nog att gå i väggen lite så småningom, när vardagen pockar på lite extra.
Men än så länge njuter jag av varje sekund, trots att det är stilla veckan och jag borde vara kontemplativ och...

Jag längtar till påskdagen...

Libanons Cedrar

5 kommentarer:

  1. Skrattar till igenkännande. Och tackar Gud för att jag inte behöver känna mig ensam idag heller.

    Även jag känner mig otroligt ofrom.

    Ironiskt nog samtidigt som jag lägger så gott som all min vakna tid åt att skriva teologisk uppsats.

    SvaraRadera
  2. Jag ser fram emot påskdagen, därför att man då kan vara uppsluppen utan att skämmas för det... Och vara from samtidigt, haha!

    Vilken tur att du skriver teologisk uppsats, då kan du ju i alla fall göra sken av inför andra att du är from.

    Jag håller på med en märklig historia med kriminalinslag; väldigt ofromt.
    Visserligen med en polis som lutar åt de religiösa... men...

    SvaraRadera
  3. Jo, någon gång ska man ju kunna visa ett sken av gudsfruktan också...

    I vanliga fall har det ju hittills varit berättelser om zombies, vampyrer (som iofs är vegetarianer), monster och självmördare och jag vet inte allt. Och ytterligare två noveller blir det antagligen, då det just nu råkar pågå skräcktävlingar i två olika tidningar.

    Men, som sagt, ironiskt är det att man kan ägna sig en hel dag åt Bibeln utan att reflektera så mycket på Gud.

    Ska försöka ta med mig hjärtat i övningarna idag...

    Lycka till med författandet för övrigt! Det låter jättespännande!

    Och utan att vara pervers - hur gick det med sexscenen? Det är bland det svåraste som finns, tycker jag. Ömhet är knepigt i text.

    Försökte få till en beskrivning av den där tonårsfumliga "första gången" i just vampyrnovellen, men det var det svåraste jag skrivit. Förhoppningsvis blev scenen inte enbart komisk utan även lite ömsint. (Den utgör dessutom berättelsens klimax på ett ödesdigert sätt).

    Jaja. Knepigt är det, i alla fall.

    Som sagt, lycka till med författandet. Ska bli jättespännande att följa processen och även resultatet när det blir verklighet.

    SvaraRadera
  4. Jo, Mackan, hur det gick att skriva sexscenen?
    Det är ju det som nästan är lite pinsamt, det var det bästa texten jag hade skrivit under veckan, enligt läraren (han skriver även om det på sin blogg, du hittar länk i förra inlägget Hemma Igen).
    Smickrande samtidigt, eftersom just sexscener är så svåra att skriva.
    Nu tycker jag att just sexscenen inte var så explicit, men det som händer runtomkring, och som jag också skrev om, är minst lika svårskrivet. Svårt att förklara.
    Kommer i boken så småningom (och nu vågar jag ju inte ändra scenen, eftersom alla tyckte den var så BRA...)
    Håll kollen på mitt skrivande på min BOKSKRIVARBLOGG.

    SvaraRadera
  5. Sorry - har ju helt missat din bokskrivarblogg. Ska bli kul att hålla sig uppdaterad där.

    Allt gott!

    SvaraRadera