torsdag 13 mars 2008

Sex i Sevilla

Ja, nu fick jag nog många att hitta hit via Google.
Och en och annan trogen läsare hajar nog till också.

Skrivarkursen rullar vidare, och ångesten stiger, i morgon är sista dagen.
Jag är jättetrött, jättenöjd och...
Orden tryter.

Vi analyserade Agatha Christie och Jo Nesbö idag, och stackars vår entusiastiske lärare; de flesta av oss verkade slöa idag. Förutom när vi skulle skriva om hur vi mördades i vårt tidigare liv.
Vilka idéer! Ostälskande gravida Maria, var nämligen mus i sitt förra liv och dog följaktligen i en fälla och Lars var en pirat som hängdes.

Och tills i morgon ska vi skriva en sexscen. Förra året uteblev halva gruppen när texterna skulle redovisas. Hans-Olov räknar kallt med att ingen ska lämna in handduken denna gång. Snarare kommer vi att hålla den hårt om livet när vi ska läsa upp eländet.
Jag menar, skriva en sexscen går väl an, men att läsa upp den!
Och ska du inte ge några tips, sade jag, till Hans-Olov, och alla skrattade.

Nu är det så att jag har skrivit en del på detta område, och antytt en del (se skrivarbloggen) och för att citera en kommentar:
"...du mifflade lite med sex i början för att väcka intresse direkt - får ni som är bibeltroende göra så... :-) Kan jag inte få ha mina fördomar i fred???..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar